گونه‌هاي برتر کشف شده در سال 2013
  • توضیح عکس اول
  • توضیح عکس دوم
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری

آخرین مطالب ارسالی

کسب درآمد

گونه‌هاي برتر کشف شده در سال 2013

 اگرچه تعداد گونه های زنده جهان بین 10 تا 12 میلیون تخمین زده می شود، ما آگاهی کمی درباره آنها داریم. به گفته دکتر گونه‌هاي برتر کشف شده در سال 2013"کوئنتین ویلر"، بنیانگذار موسسه بین المللی اکتشاف گونه ها، تنها حدود دو میلیون گونه شناسایی شده اند و این در شرایطی است که گونه ها سریع تر از آن که شناسایی شوند در حال انقراض هستند.

به طور متوسط هر ساله 18 هزار گونه جدید کشف می شوند و از سال 2008 تاکنون دو مرکز IISE و کالج علوم زیست محیطی و جنگلداری سانی فهرستی از 10 گونه برتر کشف شده در سال قبل را به منظور جلب توجه به سوی اکتشافات صورت گرفته منتشر می کنند. این فهرست در بیست و سوم ماه می - روز تولد "کارل لینه" به لاتین "کارولوس لینائوس"، گیاه شناس سوئدی قرن هجدهم که سیستم نوین نامگذاری علمی و طبقه بندی را ابداع کرد - منتشر می شود.

به گفته دکتر ویلر، اکثر مردم جهان نسبت به بحران تنوع زیستی و ابعاد گسترده آن بی اطلاع هستند. بر همین اساس، فهرست 10 گونه برتر کشف شده برای جلب توجهات به سوی قهرمانانی گمنام که از طریق تکمیل موجودی گیاهان، حیوانات و میکروب های سیاره زمین در تلاش برای رسیدگی به بحران تنوع زیستی هستند، منتشر می شود.

میگو اسکلتی (Liropus minusculus)

 گونه‌هاي برتر کشف شده در سال 2013

این میگو کوچک در غاری در سانتا کاتالینا ساحل کالیفرنیای جنوبی کشف شده و کوچکترین در جنس خود محسوب می شود. نوع نر این میگو 3.3 میلیمتر و نوع ماده 2.1 میلیمتر طول دارند. میگو اسکلتی نخستین در جنس خود محسوب می شود که در شمال شرقی اقیانوس آرام کشف شده است. بدن شفاف این میگو ظاهری روح مانند به آن می دهد.

درخت اژدها کاویساک (Dracaena kaweesakii)

 http://zistnews.com/Picture/image/aa/newspecies2014-02(1).jpg

به این درخت نام مستعار "مادر اژدها" داده شده است. نام این درخت از "کاویساک کراتیکیات"، یکی از اعضای تیمی بین المللی و کاشف درخت در تایلند، گرفته شده است. درخت اژدها کاویساک بومی برمه و تایلند است و با درخت اژدها جزیره قناری نسبت دارد. این درخت دارای برگ هایی بلند و شمشیر مانند و گل هایی کرم رنگ با رشته های نارنجی است. درخت اژدها کاویساک در کوهستان های سنگ آهکی تایلند رشد می کند که به دلیل معدن کاری برای تولید سیمان به عنوان گونه ای در معرض خطر طبقه بندی شده است.

شقایق آندریل (Edwardsiella andrillae)

 گونه‌هاي برتر کشف شده در سال 2013

این گونه عجیب و غریب از شقایق به صورت وارونه در زیر یخ های قطب جنوب رشد می کند و به صورت اتفاقی طی آزمایش روبات SCINI توسط بنیاد علوم ملی کشف شده است. این روبات برای نظارت بر جریان های اقیانوسی وارد حفره ای در یخ های قطب جنوب شد و عکس هایی از نخستین گونه شقایق که روی یخ زندگی می کنند را ثبت کرد. چگونگی بقای این جانداران در این شرایط سخت همچنان نامشخص است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

برچسب‌ها: علم, آموزش, فناوری های بروز دنیا, علم سیتی, دبیرستان و کنکور, تازه های علوم, نجوم وفضا, دانش نانو, اخبار علم زیست شناسی, تکنولوژی های روز, پژوهش ها, تحقیقات علمی,
elmcity سه شنبه 11 / 3 / 1393 ادامه مطلب