جلسه‌ی کنکور و ضمیر ناخودآگاه
  • توضیح عکس اول
  • توضیح عکس دوم
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری

آخرین مطالب ارسالی

کسب درآمد

جلسه‌ی کنکور و ضمیر ناخودآگاه

نه فقط در جلسه‌ی امتحان که در تمام صحنه‌های حساس و سرنوشت‌ساز زندگی (چه شغلی و چه تحصیلی) این ضمیر ناخودآکاه جلسه‌ی کنکور و ضمیر ناخودآگاهانسان است که کنترل اوضاع را به دست می‌گیرد. برای این‌که بالاترین میزان بهره‌وری را در جلسه‌ی کنکور داشته باشید کافی است به «سیستم» و «خودتان» اعتماد کنید. این شما نیستید که در آزمون امتحان می‌دهید بلکه این سیستم حافظه و سیستم روحی و جسمی شماست که اگر با هم هماهنگ باشند عملیات تست‌زنی و جوابدهی به سؤالات را کنترل می‌کند.

شما باید از هر نوع اعمال فشار روی فکر و ذهن خود هنگام امتحان دادن پرهیز کنید و به جای مضطرب و دستپاچه شدن به ضمیر  و جسم و ذهن خود اعتماد کنید و اجازه دهید ذهن شما آن‌چه را که در خود دارد به صورتی که صلاح‏ می‌‌داند روی کاغذ بیاورد. فراموش نکنید که شما قبلاً بسیاری از مباحث مطرح در جلسه‌ی کنکور را در ایام دبیرستان و پیش‌دانشگاهی خوانده‌اید؛ پس دیگر جایی برای نگرانی نمی‌ماند.

سر جلسه‌ی آزمون فقط کافی است که به ذهن خود اجازه دهید که کار خود را بکند. هماهنگی ذهن و حافظه به قدری منظم و هماهنگ است که اگر به آن ایمان داشته باشید و آن را باور کنید توانایی ذهنی‌تان دوچندان می‌شود. کافی است که به خودتان اطمینان کنید و خود را باور داشته باشید.

در این چند روز باقی‌مانده تا کنکور دست از سر ضمیر ناخودآگاه و افکار غیر لازم و پیش‌داوری بردارید. با این کار متوجه می‌شوید که می‌توانید حجم بالای مطالب را در مدت‌زمان کوتاهی یاد بگیرید. تا می‌توانید در این روز‌ها مرور و تندخوانی و جمع‌بندی داشته باشید. هر چه بیش‌تر بخوانید و یاد بگیرید ذهن و حافظه‌تان در روز کنکور بازدهی بیش‌تری خواهد داشت

برچسب‌ها: جمع بندی کنکور, دوران جمع بندی, روش های یادگیری, مشاوره ی جمع بندی کنکور, علم سیتی, دبیرستان و کنکور, جمع بندی دروس برای کنکور, طریقه جمع بندی دروس برای کنکور, آمادگی برای کنکور, کسب آمادگی برای کنکور, ضمیر ناخوداگاه, مشاوره برای کنکور,
elmcity پنج شنبه 15 / 3 / 1393 ادامه مطلب

روشی برای به یاد سپردن

انتخاب تصاویری که معرفی‌کننده‌ی کلمات کلیدی است یکی از روش‌های مناسب برای به یاد سپردن مطالبی مانند آیات در درس دین و روشی برای به یاد سپردنزندگی، لغات در درس‌های زبان، ادبیات و عربی یا نکات مهم درس‌هایی مثل زیست و شیمی است.

در این روش شما می‌توانید بعد از مطالعه‌ی کامل متن، آن‌ را به زبان ساده برای خود بازگو کنید و قسمتی که مفهوم مبحث را می‌رساند (کلمه‌ی کلیدی) را انتخاب کرده و برای به یاد سپردن آن از تصاویر مرتبط با بحث کمک بگیرید.

این تصاویر می‌تواند شامل شکل‌ها و جدول‌های کتاب درسی باشد یا خودتان در ذهن برای آن‌ها تصویری تجسم کنید.

مرور چندباره‌ی این شکل‌ها باعث تثبیت مطالب خواهد شد. این روش می‌تواند برای قسمت‌هایی که یادگیری ناقص دارید مفید باشد.

برچسب‌ها: جمع بندی کنکور, دوران جمع بندی, روش های یادگیری, مشاوره ی جمع بندی کنکور, علم سیتی, دبیرستان و کنکور, جمع بندی دروس برای کنکور, طریقه جمع بندی دروس برای کنکور, آمادگی برای کنکور, کسب آمادگی برای کنکور, روشی برای یادگیری, روشی برای به یاد سپردن دروس,
elmcity پنج شنبه 15 / 3 / 1393 ادامه مطلب

دوران جمع‌بندی و روزهاي آمادگي براي كنكور

دوران جمع‌بندی از خردادماه شروع شده است و تا روز کنکور ادامه خواهد داشت. هدف از این دوران این است که داوطلب مجموعه دوران جمع‌بندی و روزهاي آمادگي براي كنكوردرسی‌هایی را که در طول سال تحصیلی خوانده و در ذهن خود تثبیت کرده سازمان‌دهی کند. پس دوران جمع‌بندی، دوران سازمان‌‌دهی، نظم بخشیدن و مسلط شدن به مطالبی است که تا کنون خوانده‌اید.

این دوران بهترین فرصت برای داوطلبانی است که فکر می‌کنند برخی درس‌ها را فراموش کرده‌اند و هم‌چنین داوطلبانی که در طول سال بسیار خوب درس خوانده‌اند و اکنون نیاز به دوره دارند. از آن‌جا که فرصت کمی تا زمان برگزاری کنکور باقی مانده است، در این دوران خواندن خلاصه‌ی کتاب‌ها، فلش‌کارت‌ها و نکاتی که در طول دوران مطالعه جمع‌آوری کرده‌اید بسیار مفید خواهد بود؛ زیرا دوران جمع‌بندی دوران خواندن اصلی‌ترین و کلیدی‌ترین مباحث است. پیشنهاد می‌کنیم از کتاب زرد اختصاصی استفاده کنید. این کتاب شامل 6 دوره کنکور سراسری سال‌های گذشته از داخل و خارج از کشور است. مزیت استفاده از آن این است که با هر آزمون، گویی تمام مطالب را دوره کرده‌اید و مطالبی را که به خوبی یاد گرفته‌اید با تمرین تست در ذهن خود تثبیت می‌کنید و مباحثی را که نیاز به تمرکز بیش‌تر دارند خواهید شناخت. با اجرای این روش، بعد از هر آزمون مطالب در ذهن شما منظم و سازمان‌دهی می‌شوند و آرامش ذهنی شما تا روز کنکور بیش‌تر می‌شود.

برچسب‌ها: جمع بندی کنکور, دوران جمع بندی, روش های یادگیری, مشاوره ی جمع بندی کنکور, علم سیتی, دبیرستان و کنکور, جمع بندی دروس برای کنکور, طریقه جمع بندی دروس برای کنکور, آمادگی برای کنکور, کسب آمادگی برای کنکور,
elmcity پنج شنبه 15 / 3 / 1393 ادامه مطلب

چگونه برای کنکور آرامش داشته باشیم؟

چگونه برای کنکور آرامش داشته باشیم؟

كنكور آزموني است كه داوطلب را مورد ارزيابي قرار مي‌دهد و امروزه به خوبي ثابت شده است هرگاه فرد در موقعيت‌هاي ارزيابي قرار گيرد، واكنش‌هاي رفتاري هيجاني از خود نشان مي‌دهد و در خصوص موفقيت و عدم موفقيت احساس نگراني مي‌كند. فرد در فشارهاي رواني بيش از حد معمول احساس اضطراب مي‌كند و به تناسب آن‌كه نتيجه‌ی آزمون براي او تا چه حد مهم است اضطراب شدت مي‌يابد .متأسفانه گاه همین امر منجر به ایجاد شرایط بحرانی در خانواده و در برخی موارد باعث از بین رفتن تمام تلاش‌های ماهانه و حتی سالانه‌ی دانش‌آموز می‌شود.

استراتژی‌های حفظ آرامش در آزمون کنکور:

- به اندازه‌ی کافی بخوابید؛ زیرا کم‌خوابی و بی‌خوابی باعث افزایش استرس و پریشانی ذهن می‌شود.

- خود را غرق افکارتان نسازید.

-شما میتوانید برای دیدن ادامه مطالب به ادامه مطلب رفته و آنرا دانلود کنید

برچسب‌ها: رفع استرس برای کنکور, آرامش برای کنکور, آرامش در جلسه ی کنکور, چگونه آرامش خود را برای کنکور حفظ کنیم, حفظ آرامش برای کنکور, علم سیتی, دبیرستان و کنکور, elmcity, چگونه برای کنکور آرامش داشته باشیم, راه کارهای مفید برای آرامش کنکور, کنکوری بدون استرس داشته باشیم, حفظ آرامش و رفع استرس کنکور,
ادامه مطلب

elmcity شنبه 6 / 3 / 1393 ادامه مطلب

جمع بندی کانی های کنکوری/زمین شناسی

جمع بندی کانی های کنکوری/زمین شناسی

 

جمع بندی کانی های کنکوری/زمین شناسی

 

برای مشاهده در سایز بزرگتر  اینجا کلیک کنید

 

 

 

برچسب‌ها: جمع بندی کنکور, جمع بندی زمین شناسی, جمع بندی کانی ها, علم سیتی, دبیرستان و کنکور, خلاصه کانی ها برای کنکور, ,
elmcity شنبه 6 / 3 / 1393 ادامه مطلب

جمع بندی فصل های 1 تا 4 زیست دوم دبیرستان

 

جمع بندی فصل های 1 تا 4 زیست دوم دبیرستان ویژه داوطلبان کنکور

 

 

در مطلب زير خلاصه‌اي از نكات فصل سوم و چهارم زيست‌شناسي و آزمايشگاه 1 آورده شده است. اميدواريم اين مجموعه در دوران جمع‌بندي براي شما مفيد باشد.

برای دانلود به ادامه مطلب رجوع کنید

 

 

 

برچسب‌ها: ,
ادامه مطلب

elmcity شنبه 6 / 3 / 1393 ادامه مطلب

جمع‌بندی به روش فوتبالی( ویژه کنکوریها )

جمع‌بندی به روش فوتبالی

جمع‌بندی به روش فوتبالی

فوتبال... این کلمه در ذهن هر کسی یادآور شیرینی، تلخی، زیباییو ... است. فوتبال تنها ورزشی است که فارغ از مرزها، رنگ‌ها و نژادها میلیاردها طرفدار در روی کره‌ی خاکی دارد و می‌توان بدون اغراق ادعا کرد که ورزش بدون فوتبال هیچ رنگو بویی ندارد.

در نمایش زیبای فوتبال- چه وطنی، چه غیر وطنی- مربیان یا همان کارگردانان تیم‌ها نقش اصلی و تمام‌کننده‌ای را ایفا می‌کنند مثل آقایان قلعه‌نویی، دایی، فرکی و ...تا مورینیو و فرگوسن و آنجلوتی و سایر مربیانی که در اقصی نقاط دنیا مشغول به کار هستند. جالب‌تر این‌که اخلاقیات و منش و ملیت این افراد با هم متفاوت است ولی در نهایت تیم این کارگردانان همگی فوتبال بازی می‌کنند.

روش‌ها و ترکیب‌های بازی در دنیا محدود است که می‌توان به ترکیب 2- 5- 3 منسوخ!، 2- 4- 4، 3- 3- 4 (تیکی‌تاکای بارسلون- البته در بارسلون همه‌ی بازیکنان موظف‌اند همه کار بکنند!)، 1- 3- 2- 4 (رئال) اشاره کرد؛ یعنی تمام تیم‌ها بعد از دوران آمادگی در تمام فصل با ترکیب‌های ثابت به میدان می‌روند و تیزبینی یک مربی و بازیکن باعث برد تیم می‌شود و نه تغییر ترکیب! مثلاً شما هیچ وقت نمی‌توانید تصور کنید که یک تیم با دو دفاع وارد زمین شود (البته در هنگام حمله و دفاع ترکیب عوض می‌شود ولی در طول جریان بازی ترکیب ثابت می‌ماند).

هر مربی آگاه بهترین پروسه‌ای که قبل از رویارویی با تیم حریف برای آشنایی با نحوه‌ی بازی آن تیم انجام می‌دهد (البته بعضی از تیم‌ها سال‌های سال با یک ترکیب وارد زمین می‌شوند!) این است که به دیدن بازی آن تیم با سایر تیم‌ها می‌نشیند یا حتی‌الامکان فیلم بازی‌های قبل آن تیم را دیده و آنالیز می‌کند تا با شناخت کافی نسبت به ترکیب و بازیکنان آن تیم، به مصافش برود. هر چه آنالیز و شناخت از یک تیم بیش‌تر باشد بهتر می‌توان برای رویارویی با آن برنامه داشت (این باعث شده که افسانه‌ی شکست‌ناپذیری تیم‌ها از بین برود- مثل باخت بایرن به رئال).

تک تک شما دقیقاً می‌توانید ترکیب و چیدمان بازیکنان تیم مورد علاقه‌تان را در هر بازی حدس بزنید (شاید در نهایت یک بازیکن به دلیل مصدومیت در زمین حاضر نباشد) و این به خاطر دیدن و آنالیز بازی‌های قبلی تیم مورد علاقه‌تان است و همین تجربه را نیز با دیدن بازی‌های تیم‌های حریف می‌توانید کسب کنید.

شما هم امسال می‌خواهید در مسابقه‌ای به نام کنکورشرکت کنید. اگر مربی بودید بعد از دوران آمادگی و قبل از رویارویی با حریف بهترین کاری که می‌کردید چه بود؟ سؤالات کنکور (سیستم یک تیم) همیشه ثابت و از داخل کتاب‌های درسی است و تغییر نمی‌کند؛ خیلی محدود است؛ چون حجم منابع محدود است؛ یعنی بهترین و دقیق‌‌ترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که مانند یک مربی فوتبال به آنالیز و ترکیب بازی‌‌های قبل این تیم (سؤالات سال‌های قبل) بپردازید. با این کار دقیقاً شما با نوع ترکیب، بازیکنان و... آشنا می‌شوید (باور کنید امسال هم ترکیب و چیدمان نسبت به سال‌های قبل تغییر آن‌چنانی نخواهد داشت). از طرفی یادمان باشد قبل از هر مسابقه‌ی مهم، تیم‌ها برای آمادگی بیش‌تر بازی‌های تدارکاتی با سایر تیم‌هایی که ترکیب و پتانسیل‌های شبیه به رقیب اصلی‌شان دارند ترتیب می‌دهند! اصلاً روزهایی را برای این کار گذاشته‌اند که به آن FiFa day می‌گویند. در این روزها که اغلب تیم‌های بزرگ به خوبی از آن استفاده می‌کنند، تیم‌ها شروع  به شبیه‌سازی مسابقه‌ی اصلی می‌کنند و تمام تاکتیک‌ها و روش‌های خود را مورد ارزیابی قرار می‌دهند که در روز مسابقه غافلگیر نشوند! ما کانونی‌ها هر ساله خردادماه با روش 3 روز یک‌بار با شبیه‌سازی کنکور خود را بهتر از قبل آماده‌ی کنکور می‌کنیم و با آزمون‌های تدارکاتی خودمان را برای شرایط سخت و پرالتهاب کنکور آماده می‌کنیم. در این آزمون‌های تدارکاتی اول از همه با سؤالات کنکور آشنا می‌شویم و پتانسیل، توانایی‌ها و نقاط قوت و ضعف خودمان را حسابی محک می‌زنیم تا روز کنکور با آرامش بیش‌تری در مسابقه حاضر شویم و خدای نکرده غافلگیر نشویم! در ضمن تاکتیک‌هایی همچون ضربدر و منها و زمان‌های نقصانی را برای مدیریت هر چه بیش‌تر زمان تمرین می‌کنیم. مهم‌تر از همه این است که توهم‌های‌مان را کنار می‌گذاریم و خودمان را بهتر می‌شناسیم. این‌طوری می‌دانیم در هر درس از ده تا باید به چند سؤال جواب بدهیم تا در آفساید قرار نگیریم و نتیجه‌ی مورد نظرمان حاصل شود! با این کار می‌توانم به شما قول بدهم که اگر قهرمان نشدید حداقل در لیگ می‌مانید و می‌توانید در مقاطع تحصیلی بعدی جبران کنید. موفق باشید.

دانلود: لینک مستقیم

فرمت: .pdf

 

 
برچسب‌ها: تکنیک های جمع بندی, تکنیک جمع بندی فوتبالی, تکنیک جمع بندی فوتبالی برای کنکور, جمع بندی دروس, جمع بندی دروس کنکور, مشاوره تا کنکور, دبیرستان و کنکور, علم سیتی, elmcity, مشاوره کنکور, تکنیک هایی برای جمع بندی دروس تا کنکور, تکنیک فوتبالی,
elmcity چهار شنبه 5 / 3 / 1393 ادامه مطلب

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد