دبیرستان و کنکور | علم سیتی
  • توضیح عکس اول
  • توضیح عکس دوم
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری

آخرین مطالب ارسالی

کسب درآمد

نكته‌های مهم «انواع نقشه» از نقشه‌كشی (2)

انواع نقشه
 
نقشه با دست آزاد: نقشه‌ای ابتدایی است از یک قطعه یا یک طرح كه با دست آزاد (بدون به‌كارگيری ابزار) کشیده می‌شود. این نقشه را «نقشه‌ی دستی» یا «اسکچ» هم می‌گویند.
نكته‌های مهم «انواع نقشه» از نقشه‌كشی (2)
 
 
 به ادامه مطلب بروید
برچسب‌ها: هنرستان, هنرستانی ها, آموزش دروس هنرستان, نکات مهم نقشه کشی, نکات مهم اوناع نقشه برای نقشه کشی, انواع نقشه برای نقشه کشی, علم سیتی, دبیرستان و کنکور, نقشه کشی آسان, نکاتی که باید در نقشه کشی رعایت کنیم, آموزش نقشه کشی,
ادامه مطلب

elmcity چهار شنبه 12 / 3 / 1393 ادامه مطلب

هنرستانی‌‌ها بدانند (اهمیت درس‌های عمومی)

بعضي از هنرستانی‌‌ها نسبت به درس‌های عمومی کم‌توجه هستند.هنرستانی‌‌ها بدانند (اهمیت درس‌های عمومی)

شاید پیش خود فکر می‌کنند ضرایب این درس‌ها کم است و اگر این زمان را برای اختصاصی‌ها بگذارند با توجه به بالا بودن ضرایب درس‌های اختصاصی کار درستی انجام می‌دهند؛ اما این طرز فکر اشتباه است.

هر درس اهمیت خودش را دارد و می‌شود فقط یک بار با دقت خواندن و صرف زمان کم به خیلی از سؤال‌‌ها جواب داد.

بهتر است یک‌سوم وقت خود را به عمومی اختصاص دهید تا بتوانید حداقل به سؤالات ساده‌ی آن‌ها پاسخ دهید.

برچسب‌ها: آشنایی با رشته های هنرستان, مشاوره ویژه هنرستانی ها, اهمیت دروس عمومی برای هنرستانی ها, اهمیت درس های عمومی برای کنکور هنرستانی ها, هنرستان, علم سیتی, دبیرستان و کنکور, چرا باید دروس عمومی را برای کنکور بخوانیم, اهمیت دروس عمومی هنرستان ,
elmcity چهار شنبه 12 / 3 / 1393 ادامه مطلب

هنرستانی‌ها بدانند (اهمیت درس ریاضی)

آیا می‌دانید که ریاضی درس مهمی است و چرا باید به این درس پاسخ دهید؟هنرستانی‌ها بدانند (اهمیت درس ریاضی)

درس ریاضی بیش‌ترین ضریب را در در‌س‌های عمومی دارد و در خیلی از درس‌های تخصصی کاربرد دارد. درس ریاضی را باید از روی کتاب درسی خوب مطالعه کرده و تمام تمرین‌ها و مثال‌های آن را حل کرد. بعد به سراغ تست رفت و با تمرین و ممارست به راحتی به سؤالات مختلف پاسخ داد.

کسانی که ریاضی را خوب می‌دانند در درس‌های تخصصی تبحر دارند. تجربه نشان داده که فعالیت‌های فکری و محاسباتی می‌تواند باعث موفقیت در سایر درس‌ها شود و شمّ یادگیری را در درس‌های عمومی تقویت می‌کند. به ریاضی نیز مانند درس‌های تخصصی بها دهید.

برچسب‌ها: آشنایی با رشته های هنرستان, مشاوره ویژه هنرستانی ها, اهمیت درس ریاضی برای هنرستانی ها, اهمیت ریاضی برای کنکور هنرستانی ها, هنرستان, علم سیتی, دبیرستان و کنکور, چرا باید ریاضی را برای کنکور بخوانیم, اهمیت ریاضی هنرستان ,
elmcity چهار شنبه 12 / 3 / 1393 ادامه مطلب

روشی برای مطالعه‌ی آیات دین و زندگی

به شکل زیر توجه کنید:

برای مشاهده تصویر اینجا کلیک کنید

 

 

با این روش‌ می‌توانید:

  • مفهوم آیه
  • معنی آیه
  • کلیدواژه‌های مهم آیه
  • برداشت کلی از آیه

را به خاطر سپرده و باعث شود آرامش و انگیزه‌ی شما در مطالعه بالاتر رود.

وقتی مطلبلی را مطالعه کردید بهترین روش برای به‌یادسپاری این است که مانند یک معلم آیه را برای خود یا دیگران تشریح کنید. این روش باعث‌ می‌شود تا آیه را به خاطر بسپارید و وارد حافظه‌ی بلندمدت‌تان شود.

با استفاده از این روش می‌توانید چرخه‌های زیست، نمودارها و شکل‌های شیمی، فرمول‌های ریاضی، فیزیک و هر آن‌چه در ذهنتان جای نمی‌گیرند به خاطر بسپارید.

برچسب‌ها: دین و زندگی و روش‌هايي براي مطالعه‌ي آن, روش های مطالعه دروس, روش های مطالعه دروس کنکور, روش مطالعه دروس دوم دبیرستان, روش مطالعه دروس سوم دبیرستان, روش مطالعه دروس اختصاصی برای کنکور, طریقه مطالعه دروس برای کنکور, طریقه مطالعه دروس عمومی برای کنکور, روش های مطالعه دین و زندگی برای کنکور, روش مطالعه دین و زندگی برای کنکور,
elmcity چهار شنبه 12 / 3 / 1393 ادامه مطلب

درس زیست شناسی را چگونه جمع بندی کنم؟

به دوران جمع بندی نزدیک می شویم و یکی از توصیه های ما  اینست که در کنار اجرای روش سه روز یکبار یک درس درس زیست شناسی را چگونه جمع بندی کنم؟عمومی و یک درس اختصاصی را نیز در این دوران به طور کامل بخوانید.

کنکوری های رشته ی علوم تجربی درس زیست شناسی را معمولاً انتخاب می کنند زیرا بالاترین ضریب و بیش ترین تعداد سؤال ها را در بین تمام درس های کنکور دارد.

 لذا واضح است که مطالعه ی صحیح و دقیق آن (مطالعه ای که عمیق و مفهومی باشد و فقط به حفظ کردن طوطی وار اکتفا نکند)، برای داوطلبین این رشته و به خصوص آن هایی که متقاضی رشته های پرطرفدار هستند، اهمیت ویژه ای دارد.

 بیان چند نکته ی کاربردی، می تواند به موفقیت شما در جمع بندی نکته های این درس کمک کند:

1-داوطلبین موفق و ممتاز، آن هایی هستند که چندین بار (هر چه بیش تر، بهتر) کتاب های درسی زیست شناسی پایه و سال چهارم را خوانده اند، پس مرور هرچه بیش تر را فراموش نکنید.

هشدار : در درس زیست شناسی هیچ کتاب کمک درسی را نباید جایگزین کتاب درسی کرد.

به ادامه مطلب رجوع کنید

برچسب‌ها: زیست شناسی و روش‌هايي براي مطالعه‌ي آن, روش های مطالعه دروس, روش های مطالعه دروس کنکور, روش مطالعه دروس دوم دبیرستان, روش مطالعه دروس سوم دبیرستان, روش مطالعه دروس اختصاصی برای کنکور, طریقه مطالعه دروس برای کنکور, طریقه مطالعه دروس عمومی برای کنکور, روش های مطالعه زیست برای کنکور, روش مطالعه زیست شناسی برای کنکور,
ادامه مطلب

elmcity چهار شنبه 12 / 3 / 1393 ادامه مطلب

انگلیسی را چگونه بخوانیم؟

برای مطالعه‌ی هر درس زبان به صورت زیر عمل کنید:انگلیسی را چگونه بخوانیم؟

 

ابتدا گرامر آن درس را مطالعه کنید و سپس حدود 20 تست گرامر مربوط به آن را پاسخ دهید و اشکالات خود را بررسی و تحلیل کنید. سپس به سراغ Reading درس بروید. پاراگراف اول را یک بار بخوانید و سعی کنید معنی و مفهوم آن را دریابید. سعی کنید معنی کلماتی را که نمی‌دانید با توجه به نشانه‌ها و روش‌های مختلف از خود متن حدس بزنید. البته این کار درباره‌ی تمام کلمات ممکن نیست. معنی کلماتی را که نمی‌توانید از متن دریافت کنید با مراجعه به یک فرهنگ واژگان فراگیرید. در حین مطالعه‌ی هر پاراگراف، به ارتباط جملات، مرجع ضمایر و حتی گرامر آن درس یا درس‌های قبلی توجه فراوانی داشته باشید. بعد از مطالعه‌ی هر پاراگراف سعی کنید مفهوم و منظور اصلی آن پاراگراف را در یک یا دو جمله‌ی انگلیسی یا فارسی خلاصه کنید و در پایان آن بنویسید. این کار نشان می‌دهد که آیا آن پاراگراف را درست فهمیده‌اید یا خیر.

برچسب‌ها: زبان انگلیسی و روش‌هايي براي مطالعه‌ي آن, روش های مطالعه دروس, روش های مطالعه دروس کنکور, روش مطالعه دروس دوم دبیرستان, روش مطالعه دروس سوم دبیرستان, روش مطالعه دروس اختصاصی برای کنکور, طریقه مطالعه دروس برای کنکور, طریقه مطالعه دروس عمومی برای کنکور, روش های مطالعه زبان خارجه برای کنکور, روش مطالعه زبان انگلیسی برای کنکور,
elmcity چهار شنبه 12 / 3 / 1393 ادامه مطلب