دبیرستان و کنکور | علم سیتی
  • توضیح عکس اول
  • توضیح عکس دوم
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری

آخرین مطالب ارسالی

کسب درآمد

روشی برای به یاد سپردن

انتخاب تصاویری که معرفی‌کننده‌ی کلمات کلیدی است یکی از روش‌های مناسب برای به یاد سپردن مطالبی مانند آیات در درس دین و روشی برای به یاد سپردنزندگی، لغات در درس‌های زبان، ادبیات و عربی یا نکات مهم درس‌هایی مثل زیست و شیمی است.

در این روش شما می‌توانید بعد از مطالعه‌ی کامل متن، آن‌ را به زبان ساده برای خود بازگو کنید و قسمتی که مفهوم مبحث را می‌رساند (کلمه‌ی کلیدی) را انتخاب کرده و برای به یاد سپردن آن از تصاویر مرتبط با بحث کمک بگیرید.

این تصاویر می‌تواند شامل شکل‌ها و جدول‌های کتاب درسی باشد یا خودتان در ذهن برای آن‌ها تصویری تجسم کنید.

مرور چندباره‌ی این شکل‌ها باعث تثبیت مطالب خواهد شد. این روش می‌تواند برای قسمت‌هایی که یادگیری ناقص دارید مفید باشد.

برچسب‌ها: جمع بندی کنکور, دوران جمع بندی, روش های یادگیری, مشاوره ی جمع بندی کنکور, علم سیتی, دبیرستان و کنکور, جمع بندی دروس برای کنکور, طریقه جمع بندی دروس برای کنکور, آمادگی برای کنکور, کسب آمادگی برای کنکور, روشی برای یادگیری, روشی برای به یاد سپردن دروس,
elmcity پنج شنبه 15 / 3 / 1393 ادامه مطلب

دوران جمع‌بندی و روزهاي آمادگي براي كنكور

دوران جمع‌بندی از خردادماه شروع شده است و تا روز کنکور ادامه خواهد داشت. هدف از این دوران این است که داوطلب مجموعه دوران جمع‌بندی و روزهاي آمادگي براي كنكوردرسی‌هایی را که در طول سال تحصیلی خوانده و در ذهن خود تثبیت کرده سازمان‌دهی کند. پس دوران جمع‌بندی، دوران سازمان‌‌دهی، نظم بخشیدن و مسلط شدن به مطالبی است که تا کنون خوانده‌اید.

این دوران بهترین فرصت برای داوطلبانی است که فکر می‌کنند برخی درس‌ها را فراموش کرده‌اند و هم‌چنین داوطلبانی که در طول سال بسیار خوب درس خوانده‌اند و اکنون نیاز به دوره دارند. از آن‌جا که فرصت کمی تا زمان برگزاری کنکور باقی مانده است، در این دوران خواندن خلاصه‌ی کتاب‌ها، فلش‌کارت‌ها و نکاتی که در طول دوران مطالعه جمع‌آوری کرده‌اید بسیار مفید خواهد بود؛ زیرا دوران جمع‌بندی دوران خواندن اصلی‌ترین و کلیدی‌ترین مباحث است. پیشنهاد می‌کنیم از کتاب زرد اختصاصی استفاده کنید. این کتاب شامل 6 دوره کنکور سراسری سال‌های گذشته از داخل و خارج از کشور است. مزیت استفاده از آن این است که با هر آزمون، گویی تمام مطالب را دوره کرده‌اید و مطالبی را که به خوبی یاد گرفته‌اید با تمرین تست در ذهن خود تثبیت می‌کنید و مباحثی را که نیاز به تمرکز بیش‌تر دارند خواهید شناخت. با اجرای این روش، بعد از هر آزمون مطالب در ذهن شما منظم و سازمان‌دهی می‌شوند و آرامش ذهنی شما تا روز کنکور بیش‌تر می‌شود.

برچسب‌ها: جمع بندی کنکور, دوران جمع بندی, روش های یادگیری, مشاوره ی جمع بندی کنکور, علم سیتی, دبیرستان و کنکور, جمع بندی دروس برای کنکور, طریقه جمع بندی دروس برای کنکور, آمادگی برای کنکور, کسب آمادگی برای کنکور,
elmcity پنج شنبه 15 / 3 / 1393 ادامه مطلب

محققان ایتالیایی موفق به کشف پروتئین کنترل رشد عضلانی شدند

برای نخستین بار محققان ایتالیایی موفق به کشف پروتئینی برای کنترل رشد ماهیچه شدند که می تواند راه را برای درمان بیماری محققان ایتالیایی موفق به کشف پروتئین کنترل رشد عضلانی شدندهای عضلانی باز کند.

 
گروهی متشکل از محققان موسسه شیمی بیومولکولی مرکز ملی تحقیقات ˈپوتزوئولیˈدر شهر ناپل در جنوب ایتالیا به ریاست پروفسور ˈوینچنتسو دی مارتسوˈ برای نخستین بار موفق به شناسایی نقش یک پروتئین در تفکیک سلول های عضلانی اسکلتی شدند که توان کنترل رشد ماهیچه را دارد و می تواند راه را برای درمان بیماری هایی مانند دیتروفی عضلانی باز کند.

 

برچسب‌ها: پزشکی و سلامت, تغذیه, تغذیه برای کنکور, مواد غذایی مورد نیاز روزانه, مشاوره تغذیه, علم سیتی, دبیرستان و کنکور, پروتین کنترل رشد عضلانی, کشف پروتئینی برای کنترل رشد ماهیچه,
ادامه مطلب

elmcity پنج شنبه 15 / 3 / 1393 ادامه مطلب

خلاصی از سموم بدن بعد از یک عمر فست فود خوری!

غذاهای آماده یا فست فودها دارای ارزش غذایی بسیار پایینی هستند که از نظر املاح و ویتامین ها در درجه بسیار پایینی در خلاصی از سموم بدن بعد از یک عمر فست فود خوری!میان غذاها قرار دارند و موجب تهدید سلامت شما نیز می شود.

هنگامی که فست فود می خوریم میزان چربی خون بالا می برد و در  مدار عروق خونی رسوب ایجاد می شود که طرفداران فست فود باید بدانند در اثر رسوب چربی به تدریج جریان انرژی در خون آنها کم تر شده و ابتلا به بیماری  های گوناگون در آنها افزایش می یابد.

بررسی ها نشان می دهند، بعد از مصرف فست فود در هر وعده غذایی افراد باید با قرارگیری در هوای آزاد تمرینات تنفسی مکرری را انجام  دهند و برای پاکسازی بدن از مواد سمی فست فودها، باید با مصرف آب ولرم همراه با لیموی ترش تازه بدن را از تمام سموم ناشی از فست فود پاک کرد.
 
نتایج مطالعات نشان می دهند، فست فودها باعث تسریع در روند پیری  می شوند این در حالی است که با هر بار مصرف فست‌فود افراد 2 درصد بیشتر  چهره جوان خود را از دست می دهند و مهمترین هدف پاکسازی دفع سموم از بدن است که باعث می شود همیشه جوان و سالم بمانید. با تمرینات تنفسی و مصرف آب لیموی ترش بعد از غذاهای چرب می توانید برای حفظ سلامتی و جوانی آن بدنتان را پاکسازی کنید و مواد زائد را از بین ببرید.
برچسب‌ها: پزشکی و سلامت, تغذیه, تغذیه برای کنکور, مواد غذایی مورد نیاز روزانه, خلاصی از سموم بدن بعد از یک عمر فست فود خوری, مضرات فست فود, مشاوره تغذیه, علم سیتی, دبیرستان و کنکور,
elmcity پنج شنبه 15 / 3 / 1393 ادامه مطلب

6 نكته تا رسیدن به اعتمادبه‌نفس

1- تفكر مثبت داشته باشید. هر چه خوش‌بین‌تر باشید، اعتمادبه‌نفس بیش‌تری خواهید داشت.6 نكته تا رسیدن به اعتمادبه‌نفس

2- بسیاری از داوطلبان، شرایط كاملاً شبیه به هم دارند. نباید نگران باشید! این اعتمادبه‌نفس است كه موجب تفاوت میان شما می‌شود.

3- برای ایجاد اعتمادبه‌نفس بیش‌تر، مدام با خودتان تكرار كنید كه "من تا جایی كه می‌توانستم تلاش خود را كرده‌ام و درس خوانده‌ام؛ پس حتماً موفق می‌شوم."

4- تمركز كافی روی هدف اصلی (قبولی در كنكور)، در شما احساس قدرت، اراده و استقلال ایجاد می‌كند.

5- همه‌ی داوطلبان برای قبولی در كنكور، نگراني دارند و این نگراني تنها مختص یک نفر نیست و اگر بتوانند اعتماد‌به‌نفس ‌خودشان را بالا ببرند، یك گام جلوتر از سایرین هستند.

6- آن‌چه توانایی‌های بالقوه‌ی شما را در جهان خارج محدود می‌كند، دو چیز است: باورهای شما و این‌كه تا چه حد به توانایی خود در انجام كارها اطمینان دارید. هنگام پاسخ‌گویی، فقط به پاسخ دادن توجه كنید و توجه خود را به شرایط محیطی كاهش دهید.

برچسب‌ها: روانشناسی, روانشناسی و یادگیری, روانشناسی یادگیری, علم سیتی, دبیرستان و کنکور, نکاتی برای یادگیری بهتر دروس, نکاتی برای تفهیم بهتر دروس قبل از کنکور, یادگیری بیشتر دروس در حین خواندن, کسب اعتماد به نفس, نکاتی برای حفظ اعتماد به نفس, ,
elmcity پنج شنبه 15 / 3 / 1393 ادامه مطلب

اعتمادبه‌نفس چیست و چگونه به آن دست پیدا کنیم؟

اعتمادبه‌نفس واقعی آن است که روی آگاهی‌ها و توانایی‌های ما نیز اثر بگذارد. گاهی اوقات فکر می‌کنیم رسیدن به برخی اعتمادبه‌نفس چیست و چگونه به آن دست پیدا کنیم؟موفقیت‌ها در زندگی باید احساس اعتمادبه‌نفس زیادی در ما تولید کنند. با تلاش فراوان به آن موفقیت‌ها دست پیدا می‌کنیم، اما از اعتمادبه‌نفسی که به خود وعده داده بودیم خبری نیست!

اعتمادبه‌نفس واقعی هیچ گونه ارتباطی با آن‌چه در زندگی بیرونی شما اتفاق می‌افتد ندارد. اعتمادبه‌نفس واقعی زاییده‌ی شغل شما نیست. اعتمادبه‌نفس راستین، نتیجه‌ی باور قلبی و درونی شما به توانایی‌های‌تان است. این باور که هر کاری را بخواهید می‌توانید انجام دهید.

ما اغلب طوری درباره‌ی اعتمادبه‌نفس سخن می‌گوییم که گویی از عالم غیب آمده است. مثلاً ممکن است بگوییم: "او خوش‌شانس است؛ چون اعتمادبه‌نفس زیادی دارد." اما آیا ما به درستی معنی اعتمادبه‌نفس را می‌دانیم؟ آیا این واقعاً شانس است که ما را از این ویژگی ارزشمند برخوردار می‌کند؟ اگر این طور نیست شما چگونه به اعتمادبه‌نفس برتر دست می‌یابید؟

این مقاله به شما کمک می‌کند تا اعتمادبه‌نفس خود را افزایش دهید.

چگونه افراد دارای اعتمادبه‌نفس را بشناسیم؟

به ادامه مطلب بروید

برچسب‌ها: روانشناسی, روانشناسی و یادگیری, روانشناسی یادگیری, علم سیتی, دبیرستان و کنکور, نکاتی برای یادگیری بهتر دروس, نکاتی برای تفهیم بهتر دروس قبل از کنکور, یادگیری بیشتر دروس در حین خواندن, اعتماد به نفس, چگونه به اعتماد به نفس برسم, چگونه اعتماد به نفس داشته باشیم, نکاتی برای کسب اعتماد به نفس,
ادامه مطلب

elmcity پنج شنبه 15 / 3 / 1393 ادامه مطلب