جمع‌بندی به روش فوتبالی( ویژه کنکوریها )
  • توضیح عکس اول
  • توضیح عکس دوم
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری

آخرین مطالب ارسالی

کسب درآمد

جمع‌بندی به روش فوتبالی( ویژه کنکوریها )

جمع‌بندی به روش فوتبالی

جمع‌بندی به روش فوتبالی

فوتبال... این کلمه در ذهن هر کسی یادآور شیرینی، تلخی، زیباییو ... است. فوتبال تنها ورزشی است که فارغ از مرزها، رنگ‌ها و نژادها میلیاردها طرفدار در روی کره‌ی خاکی دارد و می‌توان بدون اغراق ادعا کرد که ورزش بدون فوتبال هیچ رنگو بویی ندارد.

در نمایش زیبای فوتبال- چه وطنی، چه غیر وطنی- مربیان یا همان کارگردانان تیم‌ها نقش اصلی و تمام‌کننده‌ای را ایفا می‌کنند مثل آقایان قلعه‌نویی، دایی، فرکی و ...تا مورینیو و فرگوسن و آنجلوتی و سایر مربیانی که در اقصی نقاط دنیا مشغول به کار هستند. جالب‌تر این‌که اخلاقیات و منش و ملیت این افراد با هم متفاوت است ولی در نهایت تیم این کارگردانان همگی فوتبال بازی می‌کنند.

روش‌ها و ترکیب‌های بازی در دنیا محدود است که می‌توان به ترکیب 2- 5- 3 منسوخ!، 2- 4- 4، 3- 3- 4 (تیکی‌تاکای بارسلون- البته در بارسلون همه‌ی بازیکنان موظف‌اند همه کار بکنند!)، 1- 3- 2- 4 (رئال) اشاره کرد؛ یعنی تمام تیم‌ها بعد از دوران آمادگی در تمام فصل با ترکیب‌های ثابت به میدان می‌روند و تیزبینی یک مربی و بازیکن باعث برد تیم می‌شود و نه تغییر ترکیب! مثلاً شما هیچ وقت نمی‌توانید تصور کنید که یک تیم با دو دفاع وارد زمین شود (البته در هنگام حمله و دفاع ترکیب عوض می‌شود ولی در طول جریان بازی ترکیب ثابت می‌ماند).

هر مربی آگاه بهترین پروسه‌ای که قبل از رویارویی با تیم حریف برای آشنایی با نحوه‌ی بازی آن تیم انجام می‌دهد (البته بعضی از تیم‌ها سال‌های سال با یک ترکیب وارد زمین می‌شوند!) این است که به دیدن بازی آن تیم با سایر تیم‌ها می‌نشیند یا حتی‌الامکان فیلم بازی‌های قبل آن تیم را دیده و آنالیز می‌کند تا با شناخت کافی نسبت به ترکیب و بازیکنان آن تیم، به مصافش برود. هر چه آنالیز و شناخت از یک تیم بیش‌تر باشد بهتر می‌توان برای رویارویی با آن برنامه داشت (این باعث شده که افسانه‌ی شکست‌ناپذیری تیم‌ها از بین برود- مثل باخت بایرن به رئال).

تک تک شما دقیقاً می‌توانید ترکیب و چیدمان بازیکنان تیم مورد علاقه‌تان را در هر بازی حدس بزنید (شاید در نهایت یک بازیکن به دلیل مصدومیت در زمین حاضر نباشد) و این به خاطر دیدن و آنالیز بازی‌های قبلی تیم مورد علاقه‌تان است و همین تجربه را نیز با دیدن بازی‌های تیم‌های حریف می‌توانید کسب کنید.

شما هم امسال می‌خواهید در مسابقه‌ای به نام کنکورشرکت کنید. اگر مربی بودید بعد از دوران آمادگی و قبل از رویارویی با حریف بهترین کاری که می‌کردید چه بود؟ سؤالات کنکور (سیستم یک تیم) همیشه ثابت و از داخل کتاب‌های درسی است و تغییر نمی‌کند؛ خیلی محدود است؛ چون حجم منابع محدود است؛ یعنی بهترین و دقیق‌‌ترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که مانند یک مربی فوتبال به آنالیز و ترکیب بازی‌‌های قبل این تیم (سؤالات سال‌های قبل) بپردازید. با این کار دقیقاً شما با نوع ترکیب، بازیکنان و... آشنا می‌شوید (باور کنید امسال هم ترکیب و چیدمان نسبت به سال‌های قبل تغییر آن‌چنانی نخواهد داشت). از طرفی یادمان باشد قبل از هر مسابقه‌ی مهم، تیم‌ها برای آمادگی بیش‌تر بازی‌های تدارکاتی با سایر تیم‌هایی که ترکیب و پتانسیل‌های شبیه به رقیب اصلی‌شان دارند ترتیب می‌دهند! اصلاً روزهایی را برای این کار گذاشته‌اند که به آن FiFa day می‌گویند. در این روزها که اغلب تیم‌های بزرگ به خوبی از آن استفاده می‌کنند، تیم‌ها شروع  به شبیه‌سازی مسابقه‌ی اصلی می‌کنند و تمام تاکتیک‌ها و روش‌های خود را مورد ارزیابی قرار می‌دهند که در روز مسابقه غافلگیر نشوند! ما کانونی‌ها هر ساله خردادماه با روش 3 روز یک‌بار با شبیه‌سازی کنکور خود را بهتر از قبل آماده‌ی کنکور می‌کنیم و با آزمون‌های تدارکاتی خودمان را برای شرایط سخت و پرالتهاب کنکور آماده می‌کنیم. در این آزمون‌های تدارکاتی اول از همه با سؤالات کنکور آشنا می‌شویم و پتانسیل، توانایی‌ها و نقاط قوت و ضعف خودمان را حسابی محک می‌زنیم تا روز کنکور با آرامش بیش‌تری در مسابقه حاضر شویم و خدای نکرده غافلگیر نشویم! در ضمن تاکتیک‌هایی همچون ضربدر و منها و زمان‌های نقصانی را برای مدیریت هر چه بیش‌تر زمان تمرین می‌کنیم. مهم‌تر از همه این است که توهم‌های‌مان را کنار می‌گذاریم و خودمان را بهتر می‌شناسیم. این‌طوری می‌دانیم در هر درس از ده تا باید به چند سؤال جواب بدهیم تا در آفساید قرار نگیریم و نتیجه‌ی مورد نظرمان حاصل شود! با این کار می‌توانم به شما قول بدهم که اگر قهرمان نشدید حداقل در لیگ می‌مانید و می‌توانید در مقاطع تحصیلی بعدی جبران کنید. موفق باشید.

دانلود: لینک مستقیم

فرمت: .pdf

 

 
برچسب‌ها: تکنیک های جمع بندی, تکنیک جمع بندی فوتبالی, تکنیک جمع بندی فوتبالی برای کنکور, جمع بندی دروس, جمع بندی دروس کنکور, مشاوره تا کنکور, دبیرستان و کنکور, علم سیتی, elmcity, مشاوره کنکور, تکنیک هایی برای جمع بندی دروس تا کنکور, تکنیک فوتبالی,
elmcity چهار شنبه 5 / 3 / 1393 ادامه مطلب

تيپ‌بندي سؤال‌هاي امتحان نهايي در درس شيمي3

دانش‌آموزان عزيز سوم رياضي و تجربي

براي آمادگي شما درامتحان نهايي شيمي 3، سؤال‌هاي امتحان نهايي را در اين درس تيپ‌بندي

كرده ايم. 

برای مشاهده به ادامه مطلب بروید

 

برچسب‌ها: تیپ بندی سوالات امتحان نهایی, آموزش نحوه ی سوالات امتحان نهایی, تیپ بندی سوالات شیمی امتحان نهایی, آموزش تصویری سوالات امتحان نهایی, دانلود تیپ بندی سوالات امتحان نهایی, ,
ادامه مطلب

elmcity سه شنبه 4 / 3 / 1393 ادامه مطلب

دانلود رایگان کتاب جامع ترین دفترچه مشاوره کنکور

 دانلود رایگان کتاب جامع ترین دفترچه مشاوره کنکور

 

پیرامون مقوله کنکور مقالات و مطالب زیادی نگاشته شده اند که بعضاَ مفید نیز واقع می شونداما مطالعه همه آنها مستلزم صرف وقت و هزینه زیادی است که قطعاَ این مهم برای دانش پژوهی که عظیم ترین گنجینه او زمان است، میسر نیست. از این رو بر آن شدم تا در حد توان، مطالبی را که نیاز مبرم به آنها دیده می شود در این نوشته بیان کنم.
در این مقاله سعی بر آن است توضیحات جامعی راجع به شناخت کنکور و راههای گذراندن آن توام با موفقیت به شما عزیزان ارائه شود.
امید است بتوانم وظیفه خود را به عنوان یک مدرس و مشاور، بخوبی به انجام برسانم.
مرتضی خاکی

 

به ادامه مراجعه کنید

برچسب‌ها: دانلود رایگان کتاب جامع ترین دفترچه مشاوره کنکور, مشاوره کنکور, دانلود کتاب مشاوره, علم سیتی, مشاوره صوتی, مشاوره رایگان درسی, مشاوره رایگان کنکور, ,
ادامه مطلب

elmcity دو شنبه 3 / 12 / 1392 ادامه مطلب

مشاوره صوتی

نکاتی در مورد کنکور!!!؟  - تدوین از علی سلیمانی

دانلود با لینک مستقیم

برچسب‌ها: مشاوره صوتی,
elmcity شنبه 17 / 10 / 1392 ادامه مطلب

مشاوره صوتی

اصول های برنامه ریزی  -  تدوین از علی سلیمانی

دانلود با لینک مستقیم

برچسب‌ها: مشاوره صوتی,
elmcity شنبه 17 / 10 / 1392 ادامه مطلب