محققان ایتالیایی موفق به کشف پروتئین کنترل رشد عضلانی شدند
  • توضیح عکس اول
  • توضیح عکس دوم
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری

آخرین مطالب ارسالی

کسب درآمد

محققان ایتالیایی موفق به کشف پروتئین کنترل رشد عضلانی شدند

برای نخستین بار محققان ایتالیایی موفق به کشف پروتئینی برای کنترل رشد ماهیچه شدند که می تواند راه را برای درمان بیماری محققان ایتالیایی موفق به کشف پروتئین کنترل رشد عضلانی شدندهای عضلانی باز کند.

 
گروهی متشکل از محققان موسسه شیمی بیومولکولی مرکز ملی تحقیقات ˈپوتزوئولیˈدر شهر ناپل در جنوب ایتالیا به ریاست پروفسور ˈوینچنتسو دی مارتسوˈ برای نخستین بار موفق به شناسایی نقش یک پروتئین در تفکیک سلول های عضلانی اسکلتی شدند که توان کنترل رشد ماهیچه را دارد و می تواند راه را برای درمان بیماری هایی مانند دیتروفی عضلانی باز کند.

پروفسور وینچنتسو دی مارتسو در این باره گفت: در این تحقیقات نقش گیرنده کانابینویید نوع CB1 در فرآیند تفکیک سلول های عضلانی اسکلتی انسان و حیوان شناسایی شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه برخی بیماری های عضلانی بر اثر انحطاط تدریجی و یا تغییر در فرآیند ترمیم بافت ها تعیین می شود، امکان کنترل دارویی و یا ژنتیکی عملکرد گیرنده های CB1، می تواند راه را برای استراتژی های درمانی جدید که بر باززایی و توسعه سلولهای عضلانی تاثیر دارد ، باز کند چون در حال حاضر درمان دارویی هدفمندی برای آنها وجود ندارد.

این محقق ایتالیایی گفت: این تحقیقات نشان داد که برخی از فعال کننده های این نوع گیرنده ، چه درون زاد ( یعنی توسط خود ارگانیزم تولید شده باشد ) و چه در آزمایشگاه تهیه شده باشد، مانع از گسترش و تمایز میوبلاست ها (سلول های پیش ساز ماهیچه های اسکلتی) به میوتوب (عناصر اولیه فیبرهای عضلانی) می شوند.

این تحقیقات از طریق همکاری میان مرکز ملی تحقیقات ایتالیا ، گروه تحقیقاتی دانشگاه مولیزه ، موسسه Karolinska استکهلم و دانشگاه Debrecen مجارستان میسر شده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

برچسب‌ها: پزشکی و سلامت, تغذیه, تغذیه برای کنکور, مواد غذایی مورد نیاز روزانه, مشاوره تغذیه, علم سیتی, دبیرستان و کنکور, پروتین کنترل رشد عضلانی, کشف پروتئینی برای کنترل رشد ماهیچه,
elmcity پنج شنبه 15 / 3 / 1393 ادامه مطلب