حرکت‌دادن اجسام با نیروی مافوق‌صوت
  • توضیح عکس اول
  • توضیح عکس دوم
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری

آخرین مطالب ارسالی

کسب درآمد

حرکت‌دادن اجسام با نیروی مافوق‌صوت

دانشمندان اسکاتلندی مدعی‌اند با استفاده از قدرت صوت، قوی‌ترین نسخه یک پرتو کششی را تا به امروز تولید کرده‌اند.حرکت‌دادن اجسام با نیروی مافوق‌صوت

 این پرتو توسط فیزیکدانان دانشگاه داندی خلق شده و از انژری مافوق‌صوت برای کشیدن یک شیء مثلثی توخالی به سمت منبع انرژی استفاده می‌کند.

دکتر کریستین دمور از «موسسه فناوری و علوم پزشکی» دانشگاه داندی، در این باره گفت: ما نشان داده‌ایم که می‌توان نیروی کافی را روی شیئی به ابعاد یک سانتی‌متر برای نگه‌داشتن یا حرکت‌دادن آن اعمال کنیم و این عمل را با جهت‌دهی‌کردن پرتوهای دوقلوی انرژی ناشی از آرایه مافوق‌صوت، به سمت پشت شیء انجام دادیم.

تیم علمی از ابزار مافوق صوتی استفاده کرد که از لحاظ بالینی برای استفاده در جراحی مافوق‌صوت مبتنی بر ام آر آی تایید شده است. این آزمایش در واقع، با استفاده از یک منشور مثلثی معلق که اندکی متراکم‌تر از آب است و ارتفاع آن پنج سانتی‌متر بود، انجام شد.

موفقیت جدید دارای مضامین مهمی برای روش‌های بالینی مبتنی بر مافوق‌صوت است؛ با استفاده از پرتو کششی و دانستن چگونگی شکل‌دادن آن، می‌توان درمان سرطان را ارتقا داد. این امر امکان هدف‌گیری تومورها را با هدایت یک کپسول دارویی فراهم می‌کند که محتوایش را در نقطه‌ای خاص از بدن آزاد می‌کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

برچسب‌ها: علم, آموزش, فناوری های بروز دنیا, علم سیتی, دبیرستان و کنکور, تازه های علوم, نجوم وفضا, دانش نانو, اخبار علم زیست شناسی, تکنولوژی های روز, پژوهش ها, تحقیقات علمی,
elmcity سه شنبه 11 / 3 / 1393 ادامه مطلب