6 نكته تا رسیدن به اعتمادبه‌نفس
  • توضیح عکس اول
  • توضیح عکس دوم
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری

آخرین مطالب ارسالی

کسب درآمد

6 نكته تا رسیدن به اعتمادبه‌نفس

1- تفكر مثبت داشته باشید. هر چه خوش‌بین‌تر باشید، اعتمادبه‌نفس بیش‌تری خواهید داشت.6 نكته تا رسیدن به اعتمادبه‌نفس

2- بسیاری از داوطلبان، شرایط كاملاً شبیه به هم دارند. نباید نگران باشید! این اعتمادبه‌نفس است كه موجب تفاوت میان شما می‌شود.

3- برای ایجاد اعتمادبه‌نفس بیش‌تر، مدام با خودتان تكرار كنید كه "من تا جایی كه می‌توانستم تلاش خود را كرده‌ام و درس خوانده‌ام؛ پس حتماً موفق می‌شوم."

4- تمركز كافی روی هدف اصلی (قبولی در كنكور)، در شما احساس قدرت، اراده و استقلال ایجاد می‌كند.

5- همه‌ی داوطلبان برای قبولی در كنكور، نگراني دارند و این نگراني تنها مختص یک نفر نیست و اگر بتوانند اعتماد‌به‌نفس ‌خودشان را بالا ببرند، یك گام جلوتر از سایرین هستند.

6- آن‌چه توانایی‌های بالقوه‌ی شما را در جهان خارج محدود می‌كند، دو چیز است: باورهای شما و این‌كه تا چه حد به توانایی خود در انجام كارها اطمینان دارید. هنگام پاسخ‌گویی، فقط به پاسخ دادن توجه كنید و توجه خود را به شرایط محیطی كاهش دهید.

برچسب‌ها: روانشناسی, روانشناسی و یادگیری, روانشناسی یادگیری, علم سیتی, دبیرستان و کنکور, نکاتی برای یادگیری بهتر دروس, نکاتی برای تفهیم بهتر دروس قبل از کنکور, یادگیری بیشتر دروس در حین خواندن, کسب اعتماد به نفس, نکاتی برای حفظ اعتماد به نفس, ,
elmcity پنج شنبه 15 / 3 / 1393 ادامه مطلب

اعتمادبه‌نفس چیست و چگونه به آن دست پیدا کنیم؟

اعتمادبه‌نفس واقعی آن است که روی آگاهی‌ها و توانایی‌های ما نیز اثر بگذارد. گاهی اوقات فکر می‌کنیم رسیدن به برخی اعتمادبه‌نفس چیست و چگونه به آن دست پیدا کنیم؟موفقیت‌ها در زندگی باید احساس اعتمادبه‌نفس زیادی در ما تولید کنند. با تلاش فراوان به آن موفقیت‌ها دست پیدا می‌کنیم، اما از اعتمادبه‌نفسی که به خود وعده داده بودیم خبری نیست!

اعتمادبه‌نفس واقعی هیچ گونه ارتباطی با آن‌چه در زندگی بیرونی شما اتفاق می‌افتد ندارد. اعتمادبه‌نفس واقعی زاییده‌ی شغل شما نیست. اعتمادبه‌نفس راستین، نتیجه‌ی باور قلبی و درونی شما به توانایی‌های‌تان است. این باور که هر کاری را بخواهید می‌توانید انجام دهید.

ما اغلب طوری درباره‌ی اعتمادبه‌نفس سخن می‌گوییم که گویی از عالم غیب آمده است. مثلاً ممکن است بگوییم: "او خوش‌شانس است؛ چون اعتمادبه‌نفس زیادی دارد." اما آیا ما به درستی معنی اعتمادبه‌نفس را می‌دانیم؟ آیا این واقعاً شانس است که ما را از این ویژگی ارزشمند برخوردار می‌کند؟ اگر این طور نیست شما چگونه به اعتمادبه‌نفس برتر دست می‌یابید؟

این مقاله به شما کمک می‌کند تا اعتمادبه‌نفس خود را افزایش دهید.

چگونه افراد دارای اعتمادبه‌نفس را بشناسیم؟

به ادامه مطلب بروید

برچسب‌ها: روانشناسی, روانشناسی و یادگیری, روانشناسی یادگیری, علم سیتی, دبیرستان و کنکور, نکاتی برای یادگیری بهتر دروس, نکاتی برای تفهیم بهتر دروس قبل از کنکور, یادگیری بیشتر دروس در حین خواندن, اعتماد به نفس, چگونه به اعتماد به نفس برسم, چگونه اعتماد به نفس داشته باشیم, نکاتی برای کسب اعتماد به نفس,
ادامه مطلب

elmcity پنج شنبه 15 / 3 / 1393 ادامه مطلب

چندنکته برای برقراری ارتباط بهتر با دیگران

اشخاصی که برون گرا هستند، احساسات خود را در جمع نشان می‌دهند اما درون گرا‌ها به رویا‌پردازی و خیال بافی متمایل چندنکته برای برقراری ارتباط بهتر با دیگرانشده و به دنیای درون خود می‌پردازند.

غلام‌رضا حاجتی متخصص اعصاب و روان گفت: برون‌گرایی و درون‌گرایی اصطلاحاتی هستند که کاملاً متناقض یکدیگر هستند. در اصل برونگرایی فرار نامعقول و غیر منطقی از نفس و نمایش دادن احساسات (هیجان‌های شدید) در جمع است. 

 
وی ادامه داد: در درونگرایی شخص به دنیای درون خود می‌پردازد. در این حالت رویا‌پردازی و خیال بافی جایگزین واقع‌بینی می‌شود. اشخاصی که درون گرا هستند، می‌دانند که برای اجتماعی‌تر شدن و پیشرفت آنها این روحیه اصلاً خوب نیست. 
 به ادامه مطلب بروید
برچسب‌ها: روانشناسی, روانشناسی و یادگیری, روانشناسی یادگیری, علم سیتی, دبیرستان و کنکور, نکاتی برای یادگیری بهتر دروس, نکاتی برای تفهیم بهتر دروس قبل از کنکور, یادگیری بیشتر دروس در حین خواندن, ,
ادامه مطلب

elmcity پنج شنبه 15 / 3 / 1393 ادامه مطلب

صفحه قبل 1 صفحه بعد